Snes9x v1.61 日本語化パッチ

Snes9x 1.61
– Restructured tile.cpp tile renderer from heavy macros into C++
templates, significantly lowering compile time. (yoffy)
– MichaelBuckley provided a brand new MacOS port that is completely
rewritten based on newer, supported APIs.
– Fixed an out-of-bound memory access in sound DSP. (Sour, byuu)
– Revert default SFX2 clock speed increase.
– Added a render position hack. Fixes glitches in several games.
– Allow an SRAM mapping up to 128KB.

Win32:
– Apply turbo mode volume when rewinding.
– Added menu entry to load oops files, and an option to confirm before
saving or loading states.
– Fixed sound volume resetting when sound reinitializes.
– Added a save-state preview dialog.
– Added save banks for up to 100 states
– Added support for relative-style save slots
– Fixed blargg rf filter.
– Show command line options on -h and /?

Gtk:
– Added an option to show time. (taimoorgit)
– Use a submodule for glslang, because it doesn’t guarantee API stability.
– Switched to GTK’s C++ interface, gtkmm3. This effectively drops
GTK+ 2.0 support.
– Joysticks can now be hotplugged. (jraby)

Unix:
– Added audio output threading. (yoffy)
– Added screensaver prevention on joystick use. (greg-kennedy)
– Fix YUY2 conversion. (greg-kennedy)
– Add alsa output support. (cjacker)
– Add I420 conversion. (cjacker)

[DL: Snes9x v1.61 日本語化パッチ]

画面設定ダイアログの表示がおかしかったのでWS_EX_TRANSPARENTを追加しておきました1.57のパッチ作った時からからおかしくなっていたようです。パッチの不具合でした。また、日本語化パッチのファイル形式について、「エミュレーター使うくらいならLZH解凍できるだろ?」と、ずっとLZH圧縮していましたが今回からZIPで圧縮するようにしました。LZH書庫の利用中止及び開発中止からもう12年経つんですね…
窓の杜 LZH書庫の利用中止

関連付けが気になる方は自己責任で下記もどうぞ。

「Snes9x v1.61 日本語化パッチ」への3件のフィードバック

  1. 日本語化するとメニューバーのチェックマークの表示がおかしくなります。
    ほとんどのチェックマークが消えます。
    ネットプレイ→リセットして同期を取るは逆に無効にしても残り続けます。
    修正出来たらお願いします

    1. 先ほど作り直したものに差し替えましたのでご確認ください。
      Resource Hackerを使用していましたが、たまにスタイル情報が欠落することがあるようで今回はRisohEditorを使ってみました。

  2. 素早い修正ありがとうございます。
    しっかりとマークが表示され機能しているのを確認できました。

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。